maandag 27 februari 2012

Statiegeld in de strijd tegen kinderkanker.

Het lijkt zo simpel, je hangt in de plaatselijke supermarkt een brievenbus op met wat uitleg over je actie en het geld stroomt binnen. Helaas is het niet zo makkelijk. Ik was natuurlijk ook niet de eerste met dit idee en dat is op zich goed nieuws, er zijn gelukkig veel mensen die zich inzetten voor een goed doel. En dan zijn er ook nog de supermarkten die vinden dat ze absoluut geen maatschappelijke functie hebben en domweg alle acties weigeren. Ik had het geluk in contact te komen met Mischa Verzuu,  van de splinternieuwe Albert Heijn XL in Vleuterweide. Hij was direct voor mijn idee in en gaf me zelfs nog wat goede tips om optimaal profijt uit mijn statiegeld-zuil te halen. Helaas was ook hier een wachtlijst en moest ik helaas nog even wachten met mijn plan. Ik was dan ik positief verrast toen Mischa mij de volgende dag terugbelde met de mededeling dat ik in ieder geval de komende weken mijn zuil kan plaatsen.
Uiteraard wel onder de voorwaarde dat er een mooi exemplaar zou komen te staan. Na wat klussen was ik zeer tevreden met het resultaat. Dus iedereen die zijn statiegeldflessen gaat inleveren, AH Vleuterweide is "the place to be"! Maar natuurlijk niet alleen voor je statiegeldflessen, deze AH-XL (Extra Large) heeft een gigantisch assortiment. En dat is direct een bijkomend voordeel van mijn zoektocht naar een plekje voor mijn statiegeld-zuil. Ik kan hier meteen mijn (biologische) boodschappen doen, voor mij als loper is het natuurlijk van belang dat ik voldoende verse en gezonde spullen kan krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten