woensdag 1 februari 2012

NK langlauf laatste dag, Marathon.

De laatste dag van het NK langlauf stond in het teken van de 25 kilometer skating marathon. Drie rondjes van 8,5 km rondom Reit-Im-Winkl .Zoals altijd was de start weer hectisch, met diverse valpartijen in de 1e bocht. Ook Jasper en ik lagen daar in de sneeuw. Maar er was natuurlijk nog tijd genoeg om dat weer goed te maken. De 1e ronde ging in zo'n 37 minuten, maar om nou te zeggen dat het echt soepeltjes ging, nee dat niet. Ik zag Jasper constant een stuk voor me "laufen", dat ging dus prima. Na een heerlijk bakkie zoete vruchten thee begon ik aan de tweede ronde.
Met direct al in het langlaufstadion een flinke beklimming, maar daarna een flink stuk afdalen en dus herstellen. Deze 2e ronde ging me relatief goed af, ik was warm gelopen en kon redelijk in de slag komen en zat nog niet helemaal kapot. Hoewel het tweede deel van de ronde weer flink klimmen was, sleepte het vooruitzicht naar weer een lekker warm bakkie thee, me er doorheen. En als je dan 2 rondes kan, dan lukt de laatste ook nog wel. Maar de beklimmingen werden wel steeds zwaarder, een paar keer viel ik zelfs helemaal stil. Constant zag ik een groepje van zo'n 5 deelnemers voor me, maar helaas, het lukte me niet meer ze te achterhalen. In een tijd van 1 uur en 51 minuten bereikte ik de finish van mijn 1e langlauf marathon. Jasper was toen al zo'n 2 minuten binnen, helemaal kapot maar wel voldaan. Als 1e in zijn categorie mocht hij de beker in ontvangst nemen, met opschrift NL-Meisterschafen 1.platz. Een mooie afsluiting van ons Duits "uitje". En wat sliepen we daarna goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten