dinsdag 21 februari 2012

Bostraining met het Utrechts Running Team

Zo af en toe waag ik me in het weekend aan een bos-training met het UtrechtsRunningTeam.

Het team van trainer Joop van Amerongen bestaat uit ca. 30 atleten. Veel jonge talenten, maar ook toppers als Gert-Jan Wassink en Jorit van Malsen. Nou moet je niet denken dat ik me illusies maak, een redelijke klassering in mijn (masters) categorie en af en toe een PR is mooi zat. Maar verfrissend is het wel, een pittige training in het bos van Amelisweerd. Goed om even uit de comfort-zone te komen en na twee dagen herstel te voelen dat het me goed heeft gedaan. Vaak wordt er gelijk met de trainingen van het URT, spontaan, een "vaders divisie" gevormd, maar vandaag stond ik er alleen voor. Om vervolgens te merken dat de talenten, die ik enkele jaren gelden nog fluitend bijhield, toch wel erg makkelijk bij me weglopen.

De training bestaat uit inlopen, loopoefeningen gevolgd door een paar pittige versnellingen. Daarna de kern van de training met een aantal wat langere tempo's. Hierna zijn we na 15 minuten uitlopen weer terug bij de atletiekbaan en zit de training er op. Op de terugweg in de auto met mijn eigen talent-je , troost ik mezelf met de gedachte dat zij sneller zijn geworden, maar ik echt niet langzamer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten