dinsdag 10 januari 2012

Nieuwjaarskilometers


Waar bij veel mensen de kerst- en nieuwjaarsperiode juist een periode van uitrusten is, daar maakte ik juist gebruik van de vrije dagen om veel te trainen. In Polen deed ik veel relatief korte loopjes met daarin veel heuvelsprintjes en traplopen รก la Rocky Balboa. Ook alvast de eerste kilometers op de langlauf ski's in Jakuzycze, waar mij duidelijk werd dat langlaufen inderdaad booming is in Polen. Wat een mensen op de loipes. Veel mensen in Polen zijn natuurlijk enthousiast geworden door de fantastische prestaties van Justyna Kowalczyk. Onze reisdag naar Oostenrijk leek de eerste rustdag sinds kerst te gaan worden, maar dat was niet eens nodig. Omdat de reis zo goed verliep stonden we om 3 uur, na een heerlijke maaltijd bij Hubertus, al op de ski-tjes voor de eerste Oostenrijkse langlauf kilometers. ik schat dat we de eerste 4 dagen ongeveer 80 kilometer op de klassieke manier ge-langlauft hebben. Om na een dagje rust waarin we onder andere Innsbruck bezochten en Chris nieuwe huis bewonderden, over te schakelen op de skating ski's. En dat is zwaar voor de benen, heel anders dan de klassieke methode.

Omdat het maar bleef sneeuwen, was het een nog een extra beproeving dat skaten. Maar we hebben het het nu wel redelijk onder de knie gekregen, leuk. Omdat de terugreis wat minder voorspoedig ging (sneeuw, regen, stau) werd dit de tweede rustdag in 2 weken, dat kan geen kwaad. maar op zondag moest er natuurlijk gelopen worden en dat ging verrassend lekker. Als haas bij Hazen voor Pasen liep ik 24 kilometer in een vlak tempo van 5.20m/km. Die marathon gaat volgens mij wel goed komen, nu nog de sponsors waar ik nu flink achteraan moet gaan zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten