woensdag 18 april 2012

PR's, wat moet je ermee? Verbeteren natuurlijk!

Door al m'n sponsor activiteiten, filmcarrière, pasta party enzovoorts zou je bijna vergeten dat ik ook nog in de voorbereiding van mijn eerste marathon zit. En dat gaat nog steeds voortreffelijk. Na m'n PR op de 15 K, tijdens de Reeuwijkse plassenloop, ging gister mijn PR op de 10 eraan. Omdat de trainingen zo lekker gaan de laatste tijd, zat ik te denken aan een 37-er, ja je leest het goed een zevenendertigger! Maar door de wind en regen heb ik dat plannetje toch maar even uitgesteld. Tijdens deZomeravondcup van Hellas ben ik dus maar rustig van start gegaan. Ik kon perfect meeliften met Rik, die Ilonka naar een 38-er "haastte". Ideaal zo'n gangmaker die zich, vooral in de eerste kilometers, weet te beheersen. Ik als "jonge hond" vlieg er meestal
te enthousiast in en kom mezelf dan regelmatig weer tegen.

Gister dus niet, er zat zelfs nog een flinke versnelling in aan het eind. Om uit te komen op 38:28 en zo uiteindelijk 15 seconden van mijn best-tijd af te snoepen. Vanmorgen herinnerde een iets verhoogde rust-pols mij nog aan mijn inspanning, verder alleen een goed gevoel. Tijden waar ik een paar jaar terug alleen maar van kon dromen, komen nu gewoon op de klok. En dat smaakt naar meer, na de Zomeravondcup maar eens een leuke halve lopen. Maar ondertussen worden de kilometers ook flink opgevoerd, inclusief flinke tempo-blokken in Marathon tempo. Wat dat Marathon tempo is, daar kan ik nog even geen uitspraken over doen.

1 opmerking:

  1. Anneke Stavenga18 april 2012 om 06:15

    goed gedaan, op het laatst nog 27 seconden ingehaald op ons. Welke km ging je alleen verder? Weet wel dat je ging, maar niet meer wanneer

    BeantwoordenVerwijderen