zaterdag 25 februari 2012

Knotwilgenloop Woerden

Foto van Gert z'n blog "gestolen".
Vandaag was in Woerden weer de jaarlijkse knotwilgenloop, georganiseerd door Clytoneus. Eerlijk gezegd heb ik niet aandachtig gekeken of de wilgen waren geknot of niet. Maar mooi was het wel vandaag, met een zonnetje en zo rond de 10 graden was ik een van de weinige die nog in een lange tight liep. Weliswaar een dunne, maar het had inderdaad ook best in een korte broek gekund. Een paar jaar geleden liep ik hier al eens de 15 kilometer, maar vandaag ging ik voor de 10. Na mijn geslaagde 27.5 kilometer tijdens de Midwinter marathon, was het tijd om te checken of snelheid niet te lijden heeft onder het opgevoerde aantal kilometers. Een wat korte nacht was eigenlijk geen ideale voorbereiding, maar toch stond ik vol goede moed aan de start. Hoewel de temperatuur prima was, zou de wind het wel eens moeilijk kunnen maken. Maar daar hadden we de eerste 4 kilometer met wind in de rug
natuurlijk nog geen last van. Maar na het keerpunt begon het pas echt, met de wind pal in het gezicht. Helaas lukte het niet een lekker groepje te vormen, waardoor ik flink wat kilometers alleen liep. Maar, hoewel er geen duidelijke kilometer aanduiding voor de kortere afstanden was, leek ik mijn tempo toch prima vast te kunnen houden. Gelukkig kon ik zo'n 2 kilometer voor de finish toch aansluiten bij een klein groepje, om zo samen, de wind wat te breken. De atletiekbaan kwam toen al snel in het zicht en dan komt er toch altijd wat verborgen energie tevoorschijn. Uiteindelijk kwam ik in 39:15 over de streep, daar zou ik vooraf voor getekend hebben. Conclusie: de snelheid heeft (voorlopig in ieder geval) zeker niet te lijden onder het opgevoerde aantal kilometers. Complimenten voor de organisatie, die elk jaar voor een klein bedrag een mooie en goed georganiseerde loop weet neer te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten