zondag 4 maart 2012

Ideale trainingsweek

Het was weer een mooie trainingsweek. Alles kwam aan bod deze week:, snelheid, uithouding en kracht. Na de lekkere 10K bij de Knotwilgenloop op zondag stond er maandag meteen alweer een pittige snelheids-training op het programma. 3 series van 5 x 100 meter voluit, met tussen de herhalingen maar 30 seconden pauze. Te weinig om de hartslag echt te laten dalen, ziet er wel grappig uit in de hartslag-grafiek.











Dinsdag vond ik dat ik wel een rustdag verdiend had, ook lekker zo af en toe.
Woensdag
mocht ik weer voor de (gele) groep staan bij Athletic Point. We deden een leuk programma-tje met wat kracht. Daarna 2 series van 200-400-600-800 en 1000 meter. Het ging weer eens heel vlotjes, mijn vertrouwen voor de aankomende maanden groeit met de dag. Donderdag een lekker rondje van 10 kilometer op het parcours van de zomeravondcup Overvecht. Vrijdag alweer een rustdag, dat is vaste prik aan het einde van de week. Zaterdag weer een fijne bos-training met Joop van het Utrechts Running Team, voor de afwisseling eens in het Panbos. Na flink wat loop-oefeningen een programma van 15 - 10 - 5 minuten in zone 3 en 4. Pittig dus wel. En dan was het vandaag (zondag) tijd voor de lange duurloop. Ik dacht altijd dat ik niet zo veel profijt zou hebben van lange langzame duurlopen, maar de laatste maand bewees het tegendeel. Daarom maar eens 2 rondes over het Lint. Met in- en uitlopen al snel zo'n 20 km. Als ik het zo opsom lijkt het heel wat, maar ik had toch nog tijd over om bijvoorbeeld te werken, koken en boodschappen te doen. Op naar de volgende week, met als hoogtepunt volgende week zondag 32 kilometer hazen voor Pasen. voor het eerst over de dertig, ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten